Week 1 en weekendje Cork - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Hinke Sikkema - WaarBenJij.nu Week 1 en weekendje Cork - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Hinke Sikkema - WaarBenJij.nu

Week 1 en weekendje Cork

Door: dublinhinke

Blijf op de hoogte en volg Hinke

30 Januari 2011 | Ierland, Dublin

Nou hier volgt dan mijn tweede reisverslag(je). Even kijken, mijn eerste berichtje was maandag..

Maandag avond nog heel even 1 drankje met de Nederlandse meiden gedaan in de kroeg. Dinsdag hebben we eigenlijk niet zo heel veel gedaan. 's Ochtends nog even naar de stad en rond 2 uur waren we weer int hostel. Aan het begin had ik al een vet mooie sjaal gezien bij de Penny's, in Rotterdam hebben we ook zo'n winkel maar die heet dan de Primark. En wij was maar 4 euro! Dus die wilde ik erg graag hebben (A) die heb ik vandaag dan ook eindelijk gekocht ! :D Zo blij als een kind en lekker warm dat hij is ! De rest van de middag ons vermaakt met het doen van spelletjes :) Ik heb ontdekt dat ik wel goed ben in pesten, opt moment dat we de punten gaan bij houden (A) Eindelijk een spel waarbij ik Trijnette kan verslaan xD (sorry moest even vermeld worden). 's Avonds ben ik met Trijnette naar ons appartement gelopen. Ik was zo leuk geweest om twee tassen ruimbagage mee te nemen maar dat is wat lastig slepen donderdag met de 'verhuizing'. Dus alvast de eerste tas heen gebracht. Verder nog even spellen gedaan en beetje op tijd slapen.

Woensdag ging om 8 uur de wekker. Om kwart over 9 moesten we op school zijn: introductie dag ! Geen idee wat ik me daarvan moest voorstellen. Dit was de eerste kennismaking met het Ierse leven, doe rustig aan, kom vooral niet op tijd want ze beginnen toch niet om 10 uur ! Dit keer viel het nog wel mee met de uitloop. Daarover straks meer. Tijdens de introductie voornamelijk informatie gekregen over het leven buiten school om. Ze zullen wel denken, jullie moeten de stad goed leren kennen en je vooral niet vervelen als je niet voor school bezig hoeft. En er was iemand met het geniale idee om lijsten voor neer te leggen zodat je je kunt inschrijven voor het voetballen ! Echt super goed plan ! :D:D Trijnette en ik hebben ons opgegeven !!! Hoop echt dat we binnen kort wat horen want heb wel zin om weer even een balletje te trappen :) Nou dat was ongeveer de ochtend vulling. Van half 1 tot 2 was er een lunchpauze met koffie en sandwiches, maar toen wij daar kwamen was alles zo wat al op. gezellige boel. Om 2 uur moesten we weer terug zijn als we van plan zijn om het komende semester van plan zijn om engels te gaan volgen. Ik dacht, laat ik engels maar als extra vak nemen, misschien leer ik dan eindelijk eens om de grammatica etc. te onthouden xD beetje extra oefening is niet weg. We moesten eerst een toets maken om ons niveau te bepalen zodat we in klassen worden ingedeeld (per niveau). Al met al waren we iets na 3 uur klaar :) TOen nog weer even boodschappen gedaan.

En toen was het alweer donderdag, de dag dat we uit het hostel moesten en Eindelijk in ons appartement mochten !! Hier hebben we naar uitgekeken. Om half 11 moesten we uit t hostel weg en zijn toen meteen door gelopen. De "makelaar" zou om half 12 daar zijn. Heleen moest namelijk om kwart voor 12 weg naar het vliegveld, maar meneer was er toen nog niet. Op een gegeven moment was het al half 1 en nog niemand gezien of gehoord. Dus maar eens gaan bellen. Er werd niet opgenomen. Dus maar weer wachten. Om 2 uur moesten we weg want moesten onze college kaart ophalen van een andere DIT locatie, aan de andere kant van de stad. Dus hebben een briefje achter gelaten dat we er niet waren. Collegekaart was zomaar geregeld en om 5 uur waren we weer thuis. Onderweg nog een Euroshop gezien. In die winkel is bijna alles voor 2 euro, of meerdere dingen voor 2 of 3 euro. Omgerekend wel een stuk goedkoper, das altijd leuk winkelen natuurlijk ! :D Verder even flink boodschappen gedaan zodat we alvast wat dingen in huis hebben en een paar dagen vooruit kunnen. Ik vind er niks aan om elke dag boodschappen te moeten doen omdat er niets in huis is. We hebben de supermarkten hier om de hoek zitten maar je hebt toch snel je handen weer vol. Onder tussen nog steeds niets van de "makelaar" gehoord. Even de boodschappen thuis gebracht en toen zijn Trijnette en ik weer naar de winkel gegaan. We moesten nog even een eenpersoons dekbedovertrek kopen en nog wat aardappelen voor het avond eten. We hebben ook vet mooie schaapjes pantoffels gezien bij de Pennys! Trijnette wou ze graag hebben maar ik had net nieuwe dus dat vond ik een beetje jammer. Trijnette zei je krijgt ze van mij, dan hebben we dezelfde voeten ! :D Dus dat was heel lief ! Foto van onze schapenvoetjes staat op Trijnette haar online foto album. Onderaan de blog staat een link naar haar WaarBenJij account en de link naar haar foto album.
Maar onderweg kwamen we de makelaar tegen en die beloofde om 6 uur bij ons te zijn, dus na een bliksembezoek aan de winkels weer terug en dan maar vast beginnen met eten maken. Om half 7 was hij er dan eindelijk. Druk druk druk dus nog geen tijd gehad om van alles te regelen. Na het eten snel een doekje door de kasten gehaald en hier en daar een beetje schoon gemaakt. En toen eindelijk de koffers en tassen uit pakken! Inmiddels heeft alles wel een beetje zijn plekje gevonden. Donderdagavond nog naar de pub geweest om wat te drinken op ons nieuwe appartement ! We dachten dat de tap om half 12 dicht ging, maar deze kroeg blijkbaar niet ! Was dus een beetje later maar wel gezellig :D
Vrijdag beetje rustig aan gedaan en lekker wakker geworden ins ons stekje. 's Middags nog even naar school geweest om het een en ander te regelen qua vakken. We moesten ook nog steeds ons rooster hebben. Een leuk begin zal ik maar zeggen: maandag meteen van 9-5 naar school ! Ik weet niet hoe dat gaat worden, kijk er misschien wel een beetje tegen op, dat wordt een heftig begin om meteen een hele dag geconcentreerd engels te praten en te luisteren. Maar wie weet valt het ook wel erg mee ! Maandag moeten we ook naar een andere locatie van DIT om te kijken in welke klas we komen voor engels en voor Irish Cultural study. Maarr eerst is het nog lekker weekend !

Voor het weekend staat een uitje op het programma. We dachten nu hebben we nog een beetje tijd dan moeten we eerst maar even buiten de grenzen van Dublin kijken. We gaan twee dagen naar Cork! Dit is een plaatsje in het zuiden van Ierland. Het idee was heel erg leuk. We hadden op internet gezien wat de prijs van een treinkaartje is en dat viel reuze mee, totdat we op station stonden en het kaartje zouden kopen! Wat bleek nou, via internet was een kaartje ongeveer 40 euro goedkoper :O Dat is nogal een fors verschil. maar de trein ging al over 10 minuten en het hostel was ook al geboekt voor een nacht, dus we hadden weinig keus. Ik moet zeggen de treinen waren erg netjes en je had allemaal een tafeltje voor je :) Dus ik heb tijdens de reis van bijna 3 uur lekker gelezen en geschreven over onze bezigheden. Zaterdag zijn we bij de TOeristen informatie geweest om nog meer info te verzamelen en hebben eerst een looproute van 1 uur gedaan om veel van de stad te zien. Zijn nog bij een grote kathedraal binnen geweest, dat was echt vet mooi! Zijn ook nog over de English market geweest. Een markthal met allemaal verse producten zoals groente, vis, kaas, vlees noem het maar op. Ook het shoppen moet even gebeuren. Bij allerlei kleine winkeltjes binnen gekeken en niet eens iets gekocht! Onderweg naar het hostel zagen we een bowlingbaan. Hebben elkaar eens aangekeken, doen? Ja ! Dus op de valreep ook nog maar even een uur aan het bowlen geweest. Ronald zei al, ik kan niet bowlen, Trijnette roept altijd dat ze heel goed kan bowlen en ik voorspelde tweede te worden. De eerste ronde heeft Trijnette met 1 punt meer dan mij gewonnen dat was echt lachen. En toen Ronald de techniek een beetje onder de knie had heb ik het tweede potje verloren. De de derde ronde wilde het niet meer bij Trijnette, de had 'een lamme arm'. Zou ik ook zeggen als ik er niks meer van bakte :) Maar dit keer ging het mij goed af ! 4 van de 6 was een spare. TOen de tijd om was stond ik ook ver boven aan. Een geslaagde en gezellige eerste dag gehad. In het hostel nog even gepraat en rustig aangedaan. Even gekeken wat we de zondag gingen doen want er waren nog twee leuke dingen: Blarney Castle en Cork City Gaol. Dit zijn een kasteel met een beruchte steen. ALs je die kust ben je vergiftigd en het tweede is een oude gevangenis met allemaal tochten. Het leek ons allebei leuk qua tijd kon dat niet. De meeste stemmen gingen uit naar Blarney Castle. Hebben de eigenaar even gevraagd hoe je daar met de bus kunt komen, want het was 8 km verder op. Zijn met de bus van 9 uur gegaan daar rond gekeken en gewandeld 3 uur lang en tegen half 1 zaten we weer in de bus naar Cork. Daar nog even wat gegeten en toen de 2 uur bus naar Dublin genomen. Zaterdag hadden we al even gekeken bij het busstation of er ook een bus naar Dublin ging, en dat kaartje was een stuk goedkoper ! Dus toen wisten wij het wel ! VOlgens de reisplanning zouden we om half 7 weer aankomen, maar we waren er al weer om half 6 dus dat was een mee valler!

Nu is het weekend alweer om begint morgen het school leven!

Vrijdag heb ik mijn eerste foto's online gezet en dit is de link om ze te bekijken: http://picasaweb.google.com/hinke91

Trijnette houdt ook een blog bij. Mochten jullie het leuk vinden om die ook te lezen dit is haar link: http://trijnetteindublin.waarbenjij.nu/
En haar foto's vindt je hier: http://picasaweb.google.com/trijnette89

Nu vergeet ik bijna, voor sommige mensen misschien een belangrijk weetje, ons adres !

Parnell Square West 52
Apt. 1
Dublin 1
Dublin, Ireland

Volgens mij heb ik nu mijn schade voor de eerste week wel weer ingehaald!

Nu ga ik eerst weer even een aflevering van mijn nieuwe verslaving, de serie gLee kijken !! :D Ennn daarna op uitzendinggemist BoerZoektVrouw ! Ook GTST volgen we nog :)

We moeten natuurlijk wel een beetje bij blijven wat er op de Nederlandse televisie gebeurd :)

Nou tot het volgende bericht ! Verwacht deze maar aan het eind van mijn eerste college week.

Ik zit net even te denken, en bedenk dat ik helemaal ben vergeten om te vertellen hoe mijn eerste KAPPER ervaring is ! Ja , jullie lezen het goed. Ik ben naar de kapper geweest ! Waarschijnlijk zijn er ook al een aantal die de foto's hebben gezien, en dachten huh?? Maar in Nederland was het er niet meer van gekomen en mij haar wilde van geen meter meer zitten. Al de hele week dacht ik, ik ga heen! Maar bij elke kapper die ik voorbij liep dacht ik, nee dat lijkt me maar niks. Vrijdag toch eindelijk de knoop door gehakt. En het resultaat valt niet tegen! Het is weer een stuk korter (dus kan ook weer een stuk sneller douchen).

Succes allemaal met werken en school de komende week !

Liefs uit Dublin,
Hinke

  • 30 Januari 2011 - 20:12

    Trijnette:

    Ik ben de STER in bowlen! haha

  • 30 Januari 2011 - 20:37

    Ro-Th-Pi-Kl-7838:

    Das een heel verhaal met indrukwekkende belevenissen. Het afgelopen week was nog een vakantie sfeer, het school leven begint maandag dus, ben benieuwd hoe dat de eerste week gaat verlopen.
    Groetjes daar.

  • 30 Januari 2011 - 20:43

    Sietske:

    Hoi Hinke!!!!

    Ik heb mijn zwemdiploma A gehaald.

    Groetjes

  • 30 Januari 2011 - 20:56

    T. Wilma:

    Al veel gezien en plezier gehad lees ik. Ook al dingen gekocht, gaat dat mee terug??? Good luck this week en we read next week your report.

  • 30 Januari 2011 - 22:00

    T.Jannie:

    Zo te lezen al veel gezien.
    De komende week het serieuze doel?
    Veel succes met alles de komende week.

  • 03 Februari 2011 - 08:24

    Dyn Suske:

    Hee pop,, Olles gjit goed sa te sjen:D ik vermeitsje mie ek best op skoalle ut is no folle geselliger don oars oltiid,, snap net wrm se woen stake ut is ga best en gesellig genoch!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dublin

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

28 Mei 2011

Vakantie ! :D

08 Mei 2011

Hoe ziet april eruit in Dublin ?

28 Maart 2011

Maart in Dublin

07 Maart 2011

Lovely Ireland

20 Februari 2011

Wat er gebeurde in twee weken ...
Hinke

Actief sinds 18 Jan. 2011
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 18940

Voorgaande reizen:

19 Juli 2013 - 07 Augustus 2013

Ontwikkelingswerk in Brazilië

22 Januari 2011 - 21 Juni 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: