Vakantie ! :D - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Hinke Sikkema - WaarBenJij.nu Vakantie ! :D - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Hinke Sikkema - WaarBenJij.nu

Vakantie ! :D

Door: dublinhinke

Blijf op de hoogte en volg Hinke

28 Mei 2011 | Ierland, Dublin

Fáilte :)

ZOoo ! De examens zijn voorbij! Dus tijd om te ontstressen. De meesten zullen nu wel denken het was toch allemaal zo relaxed,, nou de examen periode bracht wel wat stress voor mij.

Afgelopen dinsdag hebben we het laatste examen gemaakt. De examen weken heb ik veel tijd in de Library (bibliotheek) door gebracht. daar was het meestal lekker rustig en genoeg ruimte om rustig te leren. De examens zijn hier heel anders dan in NL. Je krijgt slechts 1 A4 met 4 of 5 vragen en dan mag je er 2 of 3 uitzoeken die je gaat beantwoorden. Het is dan de bedoeling dat je een soort van verhaal/beschouwing schrijft over wat je weet. En dat is toch wel even heel anders als je nog denkt in Nederlandse begrippen 'tentamens leren'. Maar het is allemaal goed gekomen! Weet dus nu niet zo goed hoe alles wordt beoordeeld. Maar aan de hoeveelheid leren heeft het in ieder geval niet gelegen.
Eigenlijk was dit de relaxte leerperiode ever .. aangezien je nu alleen maar hoeft te leren en verder geen verplichtingen hebt zoals werk.

En na 3 weken 'rust' is nu bijna de tijd aangebroken om afscheid te nemen en weer terug te gaan naar het mooie Fryslân.
Veel andere buitenlandse studenten die we hebben ontmoet zijn al naar huis of gaan binnenkort weg. Je raad het vast al.. er liggen nog een aantal afscheidsborrels in het verschiet.
Verder moeten er nog wat dingen op school geregeld worden en willen we nog wat dingen in de stad zien. We zijn al goed bezig om onze to-do list af te werken! :D
Volgende week gaan we nog 2 dagen naar Edinburgh, in Schotland. Hebben we erg veel zin in !

Het pinksterweekend mag ik eindelijk Anne verwelkomen in Dublin :) Na wat tegenslagen gaan we de lang verwachtte trip door Ierland maken om vervolgens samen terug te gaan.

Duss voor we het weten is deze Erasmus tijd in Dublin weer voorbij. Ik kan alvast zeggen dat ik terug kijk op een hele fijne tijd, heb veel nieuwe mensen ontmoet en heel veel geleerd, ook over mezelf.

Mocht je ooit nog de kans krijgen om tijdelijk naar het buitenland te gaan, ik zeg ; DOEN !! je zult er absoluut geen spijt van krijgen!

Trouwe lezers bedankt! En zie jullie allemaal snel weer in Holland !

Liefs Hinke

PS. de datum van aankomst houden jullie nog tegoed van mij.