Wat er gebeurde in twee weken ... - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Hinke Sikkema - WaarBenJij.nu Wat er gebeurde in twee weken ... - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Hinke Sikkema - WaarBenJij.nu

Wat er gebeurde in twee weken ...

Door: dublinhinke

Blijf op de hoogte en volg Hinke

20 Februari 2011 | Ierland, Dublin

Lieve mensen,

Het is alweer een tijdje geleden. Heb al klachten gehad dat er nog steeds geen leesvoer is verschenen dus hierbij dan eindelijk weer een update !

Ik moet zeggen de afgelopen twee weken zijn wel redelijk rustig geweest. Het school leven is begonnen en dat brengt wenst enige serieuze houding?! Het engels begint al steeds beter te wennen en het contact met de klas wordt ook beetje bij beetje beter. Heb zelf nog wel wat moeite met engels praten maar dat moet toch nog even wennen omdat we thuis altijd nederlands praten. Sommigen zullen dan reageren; dan gaan jullie toch onderling engels praten? Nou dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Friezen onderling kunnen immers ook moeilijk samen Nederlands praten als je dat niet gewend bent. Nou dit is precies hetzelfde idee.
Ik heb nu een extra van, samen met buitenlandse studenten volg ik engels. We zitten in een klas van 12 met bijna alleen maar Fransen :O (WAT DOEN DIE HIERR?? ik dacht Fransen geen woord engels konden spreken .. ) De leraar dacht ook al bijna frans was,, what happened? Gelukkig kwam hij tot een lichtpuntje en zei: you're not French? Klopt als een bus ! Ook Nederlanders kijken over de grenzen :) Maar goed die Engelse lessen zijn wel nuttig en dan ben je toch ook even helemaal alleen met andere buitenlandse studenten en dan moet je toch wel Engels praten.

Verder ben ik in de eerste week heel fanatiek begonnen met sporten. Aangezien we nog steeds niets van voetbal hadden gehoord moest ik mezelf maar motiveren om te gaan hardlopen. Hier in de buurt kun je niet heel relaxed hard lopen, het is echt enorm druk op de straten met massa's mensen. Dus ik ben naar het St. Stevens Green park gelopen, ongeveer 15 minuten bij ons huis weg. Dit is een parkje waar veel mensen komen om even een middag wandeling te maken of gewoon even lekker van het weer te genieten. Mijn conditie viel een beetje tegen en de volgende dag had ik lichtelijk last van spierpijn. Nu nog proberen vol te houden ! De eerste keer had ik dit mooi gedaan tussen mijn lessen door op donderdag (heb dan van 12 - 4 vrij) maar afgelopen week heb ik meteen mijn goede voornemen al doorbroken. De les was een uur naar voren gehaald dus heb ik maar andere nuttige dingen gedaan. Maar Trijnette en ik hebben hier ook het zwembad uitgevonden (A) We zijn nu al twee keer op zaterdag ochtend wezen zwemmen ! Heerlijk wakker worden is dat. Ze hebben daar ook een sauna staan die je gratis kunt gebruiken, dus dat hebben we gister even uitgetest! Echt heerlijk is dat even. Afgelopen donderdag hebben we eindelijk een reactie op onze mails gehad van de trainer! :D We konden nog een paar wedstrijden mee doen zei hij, en we moesten de volgende dag maar weer even een herinnering sturen dat hij nog een telefoonnummer aan ons moest geven. Je raad het al, daar hebben we nog geen reactie op gekregen. Vrijdag zijn we maar vast even de stad ingegaan om onze voetbal spullen te scoren! Hier heb ik ook een foto van gemaakt die jullie op mijn picasaweb kunnen vinden :) We dachten de eerste de beste sportwinkel kunnen we wel slagen, dat bleek alleen niet zo. Overal was maar een beperkte keus aan voetbalschoenen en vaak ook nog met nopjes die ik niet wilde hebben (ja het komt ook nog precies!). Na een paar winkels zag een paar leuke schoenen staan en meteen de sokken en scheenbeschermers ook maar gekocht. Duss wij zijn helemaal klaar voor voetbal ! :D We gaan dinsdag gewoon naar het trainen toe en dan zien we wel wat de bedoeling is. Kan niet wachten !!

En wat hebben we verder nog gedaan ... Oja ! Vorig weekend zijn we naar Howth geweest, een klein vissersdorpje aan de kust, net buiten Dublin. Hier zijn we met de trein heen gegaan (ongeveer 25 minuten). Het was prachtig weer en de zon scheen heerlijk ! We hebben daar een wandelroute langs de kust gedaan. Over rotsen / bergen en door de modder ! Maar het was een prachtig mooi gezicht ! Het zee water leek zo helder ! Net of was ik aan de kust bij Frankrijk ofzo :) Later op de middag werd het iet wat bewolkt en ging het flink waaien. Maar we waren heerlijk uitgewaaid en hadden een sportieve dag gehad. En gister zijn we naar Kilhaimham Gaol geweest. Dit is een oude gevangenis net buiten Dublin. Indrukwekkend om te zien en je voelt de kille sfeer in een koud gebouw. Heb hier ook weer veel foto's gemaakt.

We zijn afgelopen week ook met klasgenoten opstap geweest! Erg gezellig :) We hadden afgesproken in een straat waar allerlei clubs zitten. We wisten niet of de anderen al binnen waren, dus we probeerden bij de club waar we heen zouden binnen te komen, maar ze gingen ID controle doen, de minimale leeftijd is 21 ... duss je raad het al ! Hinke komt niet binnen :( Samen met de klasgenoten gingen we het bij een andere club proberen, weer ID controle, echt heel irritant, er werd ook al gezegd dat ze op dinsdag normaal nooit zo streng controleren. Een tijdje buiten gewacht en toen kwamen ronald en trijnette met een oplossing. Zijn even een blokje gaan lopen en van jassen gewisseld en toen met het paspoort van een ander ben ik binnen gekomen (A) Ben veel groter dan dat andere meisje dus was best wel grappig dat dat was gelukt.

Verder niet heel veel gedaan volgens mij. De tijd vliegt echt enorm snel voorbij ! We zitten hier alweer een maand! Maar nog steeds naar mijn zin dus de komende tijd zal ook wel erg snel voorbij gaan.

De foto's zijn weer te vinden op de inmiddels bekende en vertrouwde link : picasaweb.google.com/hinke91

  • 20 Februari 2011 - 13:18

    Durk A.:

    Moaie foto's van dy gefangenis! Fan welk jier is dy gefangenis? Op dy muursteen stjit der dat dy meeksen del sketten binne yn 1922?

  • 20 Februari 2011 - 13:22

    Hinke Sikkema:

    De gevangenis is bouwt rûn 1800 en begjin 1800 is der een stik by bouwt. Moai wot jirren lyn dus

  • 20 Februari 2011 - 15:40

    O.Eelke / T.Jannie:

    Zo te lezen benutten jullie de vrije tijd goed. Hoe is het met de gewone dagelijkse dingen, zijn die ook zo leuk?

  • 20 Februari 2011 - 16:16

    Mem Van Hinke:

    Jullie hebben het daar ook zo druk, om dan inderdaad deze site ook elke week te voorzien van leesvoer kan wel eens haken. Naar school, pub en de omgeving verkennen. Dan valt het niet allemaal mee, om de nieuwsgierigen/meelevenden in nederland te voorzien van leesvoer.
    Groetjes daar en succes. :D

  • 21 Februari 2011 - 21:58

    Tante Emma:

    Hallo Hinke,
    Zo te lezen komen jullie de tijd daar wel door. Jullie hebben in deze eerste maand zo te lezen al heel veel bezienswaardigheden bezocht. En natuurlijk ook al engels bier naar binnen gewerkt. Ook de dagelijkse schoolgang is inmiddels op gang gekomen. Ik hoop dat alles verder goed naar wens mag verlopen. Veel plezier en tot de volgende krabbel.

  • 01 Maart 2011 - 20:02

    Rosemarie Klapwijk:

    Ha Hinke! Leuk om je verhalen te lezen en erg leuk dat je het zo naar je zin hebt! Bevalt het appartement ook nog steeds? Chill hé! Mis het appartement, de mensen en Dublin, best een beetje ;-) Hoe is het met de makelaar, haha?!

    Veel plezier en groetjes aan de rest!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dublin

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

28 Mei 2011

Vakantie ! :D

08 Mei 2011

Hoe ziet april eruit in Dublin ?

28 Maart 2011

Maart in Dublin

07 Maart 2011

Lovely Ireland

20 Februari 2011

Wat er gebeurde in twee weken ...
Hinke

Actief sinds 18 Jan. 2011
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 18939

Voorgaande reizen:

19 Juli 2013 - 07 Augustus 2013

Ontwikkelingswerk in Brazilië

22 Januari 2011 - 21 Juni 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: