Veilig aangekomen! - Reisverslag uit Suawoude, Nederland van Hinke Sikkema - WaarBenJij.nu Veilig aangekomen! - Reisverslag uit Suawoude, Nederland van Hinke Sikkema - WaarBenJij.nu

Veilig aangekomen!

Door: dublinhinke

Blijf op de hoogte en volg Hinke

24 Januari 2011 | Nederland, Suawoude

Hallo trouwe lezers :D

Hier dan eindelijk mijn eerste berichtje vanuit Dublin city !

Zaterdag zijn we ongeveer 19.00 uur lokale tijd (dus om 20.00 uur in NL) aangekomen op het vlegveld. We moesten een aardig stukje lopen naar de bagage maar toen we eraan kwamen lag het al voor ons klaar :) Gewapend met twee tasssen en handbagage, goed voor samen 44 kilo :$ gingen we eerst maar op zoek naar de bus. Die stond al voor ons neus klaar en binnen 30 minuten stonden we op O'Connell Street! Ging allemaal heel vlot dus. Eerst maar even om een hapje eten geweest. De keus was niet zo moeilijk, om de zoveel meter zit een: Burger King, Mac Donalds, Subway, KFC of een Spar :O hmmm..

Ongeveer kwart voor 9 waren we in ons hostel en de kamer is te doen. Er staan twee stapelbedden en hebben een eigen douche + toilet. De bedden liggen heerlijk ! 'S avonds hebben we niet zoveel meer gedaan, het internet even uitgetest en lekker op tijd slapen :)

ZOndag, onze eerste dag hier. Om 10 uur zijn we om ontbijt gegaan hier in het hostel. Daarna even lekker GTST afleveringne met Trijnette gezien, moeten wel een beetje op de hoogte blijven natuurlijk, en we liepen nog een beetje achter. Rond 1 uur zijn we richting de stad gegaan en hebben een wandeling gemaakt. Zijn eerst door wat achter buurten ofzo gekomen. Beetje vreemde figuren liepen er rond en huizen die nog wel wat onderhoud konden gebruiken. Al snel waren we weer op O'Connell Street. Zijn nog bij het Trinity College geweest, allemaal school gebouwen op een groot terrein. We dachten, oh leuk een voetbalwedstrijd maar het was rugby. Hebben er nog even een tijdje bij staan kijken en zijn toen verder gelopen. Hebben even geluncht bij een leuk tentje. Even de kaart bekijken en prijzen vergelijken. Een biertje kost hier bijna 5 euro :O hmmm wordt nog leuk dus :P maarr,, moet zeggen dan krijg je wel meteen iets meer dan een halve liter.

ROnd half 5 waren we in ons toekomstig appartement! Ohh dat ziet er zoo leuk uit! Enn heel dicht bij alle winkels, school en eigenlijk alles wat je nodig hebt! De meiden die er nu wonen zitten ook bij ons op de opleiding in NL. Dus dat was echt heel gezellig. Hebben bij hun gegeten en zij hebben ons van alles verteld over de stad, de school enzo. 's Avonds zijn we nog even met hun naar de stad geweest en hebben ze laten zien waar de kroegen enzo zitten :) Enn ja hoorr,, het eerst glas Guiness Bier is ook binnen ! haha de eerste slokken gaan wel en denk je oh gewoon bier, maar omdat het halve liters zijn ben je er wel snel vol van en de laatste slokken zijn echt vies! Maar beetje bij beetje leer je het wel te drinken :P

Het is echt heel gek dat hier alle winkels enzo op zondag ook gewoon open zijn en meestal alles tot 11 uur 's avonds! De mensen zijn hier wel echt heel aardig. TOen we op zoek waren naar ons hostel, was ook niet te missen met zoveel bagage, waren er al mensen die ons aanspraken om ons te helpen. Alleen wisten ze niet waar die van ons zat, haha.

Vandaag gaan we naar de supermarkt om inkopen te doen voor het avond eten enzo en verder gaan we nog meer de stad verkennen :)

Heb het echt goed naar mijn zin hier! Al moet het zo nu en dan wel een beetje wennen. EN ik heb ook nog geen idee hoe het straks op school zal zijn. Schijnt dat je niet heel veel hoeft te doen en dat iedereen altijd veel te laat komt. We zullen het volgende week zien ! Binnenkort maar even een lijstje maken met alles wat we willen doen en zien hier :) Ik zou zeggen don't wurry, we vermaken ons hier wel !

Tot het volgende verhaal! :D

PS. Tijdelijk heb ik een ander mobielnummer ! Ik ben bereikbaar op : 06 - 12236497.

• 24 Januari 2011 - 12:45

Hinke Sikkema:

Owja, mijn mobiele nummer tijdens mijn verblijf in Ierland is : 06 - 12236497

• 27 Januari 2011 - 22:34

Eetske:

Hast nog net iens een reactie op dyn moaie eerste ferslach! Liiket nergens nei ; ) Dus by disse! Oars hast er aant miskien wol mei op! Lekker sliepe fannacht foar it eerst yn jim echte eigen huske @ hartje Dublin!

Leafs.

• 28 Januari 2011 - 08:26

Trea:

Tjonge..1 en al bedrijvigheid daar dus! Winkels die open zijn tot 11 uur sávonds (ook echte vrouwenwinkels..of alleen supermarkten ;) ) Als ik het zo lees heb je het prima naar je zin! Gelukkig maar!

Hier gaat alles goed..vandaag dagje sauna met een vriendin en morgen ga ik met Peet naar Brabant. Overnachten in een B&B om zondag rond te lopen op de Western Experience! Ik ben daar al een paar keer eerder geweest..Peet nog nooit! Ben benieuwd hoe hij het vind!

Daarna nog drie dagen werken en dan gaan we 7febr een weekje naar Portugal! YEAH!
    Allemaal leuke dingen dus!

Maar..ik hoop dat je snel weer wat laat horen hier op waarbenjij.nu want het is leuk om te lezen! Ben benieuwd of je het volhoudt al die halve liters Guiness Bier.

Leafs Trea