Nog drie weken voor vertrek - Reisverslag uit Suawoude, Nederland van Hinke Sikkema - WaarBenJij.nu Nog drie weken voor vertrek - Reisverslag uit Suawoude, Nederland van Hinke Sikkema - WaarBenJij.nu

Nog drie weken voor vertrek

Blijf op de hoogte en volg Hinke

30 Juni 2013 | Nederland, Suawoude

Nog drie weken en dan is het alweer 19 juli, de dag van vertrek!

Eind april hebben we voorbereidingsweekend gehad. Dit waren twee dagen om kennis te maken met de groep en hebben we meer informatie over het project gekregen.

De groep is gevarieerd met jongeren van 16 t/m 23 jaar. Er gaan 22 bouwers en 6 personen leiding (Staf) mee.

In 2011 is er ook een groep van World Servants naar Nova Pousada geweest. Zij hebben de start gemaakt met het multifunctionele centrum. Het grootste deel van het gebouw staat inmiddels.
Onze bijdrage is de afwerking van het project. We gaan onder andere twee lange muren bouwen van 40 en 60 meter. Deze muren dienen als bescherming voor het gebouw, omdat ze in het regenseizoen last hebben van modderstromen. De muren moeten deze grotendeels tegenhouden. Daarnaast moet er nog een terras om het gebouw komen, zodat de kinderen veilig uit het gebouw kunnen stappen.

De afgelopen weken heb ik al veel contact gehad met een aantal groepsleden. Met twee andere meiden heb ik een kinderwerk programma voorbereid. Elke werkdag wordt er een programma voor de kinderen georganiseerd. Hierbij gaan we zingen, iets vertellen over Nederland, een bijbelverhaal vertellen en spelletjes doen.
Een ander onderdeel van project is story telling. In een groep van drie deelnemers gaan we een uitstapje maken om een eerder project van World Servants te bezoeken. We gaan dan in gesprek met de lokale bevolking om te achterhalen wat de komst van World Servants heeft betekend en of het project ook de levens heeft veranderd. hiervoor heb ik een dag training gevolgd. Op de training werd ons geleerd hoe je de mensen moet benaderen en hoe je het beste vragen kunt stellen.

Vanmiddag ontmoeten we elkaar weer in Harderwijk, op de preunie. Eigenlijk is het weer even sfeer proeven met elkaar en verder kennismaken.

Het reisschema is inmiddels ook bekend. De heen- en terugreis gaan we overstappen in Lissabon.
Vrijdag 19 juli vertrekken we om 6:15uur vanaf Schiphol en woensdag 7 augustus landen we weer om 11:00uur op Schiphol.

Dit waren mijn laatste updates. Als er nog vragen zijn hoor ik dat graag! :)

Groetjes Hinke